08 januari 2008

Vad gör man när vädret är så grått?

Det är så grått och blött ute. Och kallt. Såna här dagar vill man helst stanna hemma och sitta i favoritfåtöljen med en stor mugg varm choklad och slappa. Och hur slappar man bäst? Med en bok (och/eller en film), tycker bloggar-Lejla!

Och visste du att allt fler och fler böcker numera finns inlästa, många gånger av författaren själv? Och visste du att du inte ens behöver lämna din favoritfåtölj för att låna dessa och lyssna på dem? Det enda du behöver är ett lånekort från Eskilstunas bibliotek och en internetuppkopplad dator (med högtalare).

Du går in på den här sidan, väljer ljudbok du vill lyssna på, loggar in med ditt lånekortsnummer, lutar dig tillbaka i favoritfåtöljen och låter regnet få vara kallt och grått bäst det vill.

Trevlig lyssning!

P.S. Jag rekommenderar hjärtligt Mark Levengoods "Sucka mitt hjärta men brist dock ej" som är en samling av hans kåserier. Jag skrattade så mycket att jag fick ont i magen när jag lyssnade på denna.

0 kommentar(er):