06 maj 2008

Kulturer på min gata - Fototävling

Jag brukar ofta kånka med mig min lilla kompaktkamera när jag är ute och spatserar... och jag kommer oftast hem lika tom på bilder som jag var när jag gick hemifrån. Med andra ord är jag en hopplös fotograf.

Är du en bättre fotograf? Gillar du att experimentera, klippa, retuschera och leka med dina foton? Då har jag ett utmärkt tips till dig!

Under Europeiska året för interkulturell dialog, har man gått ut med kampanjen "Kulturer på min gata", en kampanj som i korta drag handlar om att man ska ge sig ut i området där man bor och fotografera. Inspireras gärna av sånt som har att göra med utbildning, migration, forskning, kultur, minoritetsgrupper eller ungdom. Det är fritt fram att retuschera bilderna. Sista datum för att skicka in dina bidrag är 30 juni 2008, så skynda dig ut och fota!

Utförlig information samt anmälningsblankett hittar du här. Lycka till!

P.S. Vi på Ungdomsbloggen är väldigt nyfikna och skulle tycka det var jätteroligt om du som skickar in bidrag i den här kampanjen berättade det för oss. Mail eller kommentar i bloggen, båda funkar!

Bilden har jag lånat från kampanjens webbsida.

0 kommentar(er):