21 maj 2008

På tal om olycklig kärlek…

Förra året blev jag totalt överraskad av en bok som handlar om en komplicerade kärleksrelation mellan en människa och en vampyr. Inte trodde jag att det ämnet skulle beröra mig så som Stephenie Meyers Om jag kunde drömma verkligen gjorde. Jag sträckläste boken, som är den första delen i en trilogi och jag njöt hela vägen.

Handlingen utspelar sig i en sömning amerikansk småstad där solen i princip aldrig visar sig. 17-åriga Bella har precis flyttat dit och i skolan träffar hon en snygg och mystiskt kille som heter Edward. Till en början verkar han totalt ointresserad av Bella men hon däremot kan inte sluta tänka på honom. En rad omständigheter för så småningom Bella och Edward närmare varandra och förälskelsen är ett faktum. Allt ställs på sin spets när det går upp för Bella att Edward inte är en vanlig jämngammal klasskamrat utan en odödlig vampyr. Det må låta klichéartat men jag kunde bara inte sluta tänka på denna blodtörstiga historia och snacka om att jag blev glad i morse då jag såg att den första trailer från filmen, som har premiär i december 2008, redan har lagts ut på You Tube.

1 kommentar(er):

Anonym sa...

Tack för tipset! Detta är verkligen en film att se fram emot (och en bok att se fram emot att läsa för er lyckliga som inte läst den ännu) / ACE